ראשי הקואליציה ליועמ"שית: "חסר בסיס ומופרך"

    אבי יעקב No Comments on ראשי הקואליציה ליועמ"שית: "חסר בסיס ומופרך"

    ראשי הקואליציה מגיבים להודעת היועמ"שית כי היא תומכת בביטול חוק הנבצרות ע"י בג"צ. "עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה לידי פקידות שלא נבחרה"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראשי הקואליציה מגיבים להודעת היועמ"שית כי היא תומכת בביטול חוק הנבצרות ע"י בג"צ. לדבריהם: "תשובת היועמ״שית לעתירה היא עוד ניסיון לבטל את הבחירה הדמוקרטית של מיליוני אזרחים ולהעביר את הסמכות להדיח ראשי ממשלה בישראל לידי פקידות שלא נבחרה. ראש הממשלה נתניהו נבחר על ידי למעלה מ-2.5 מיליון אזרחים ובדמוקרטיה האזרחים בלבד הם אלה שקובעים מי יהיה ראש הממשלה. הניסיון המאולץ לקשור בין הרפורמה המשפטית שזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים לבין משפטו של ראש הממשלה נתניהו שמתנהל כסדרו מזה שלוש שנים, הוא חסר בסיס ומופרך מיסודו".

    התנועה למשילות ודמוקרטיה הגיבה על תגובת היועמ"שית לעתירה נגד חוק הנבצרות: "היועצת המשפטית לממשלה לא רק שהפסיקה מזמן להביא את עמדת הממשלה, לה היא אמורה לייעץ, אלא שכעת היא גם מבקשת לבטל חוקי יסוד של הכנסת. לדברי היועמ"ש, הכנסת אינה יכולה לתקן חוק יסוד, שחוקקה כנסת קודמת, רק בשל כך שהוא מוביל לתוצאה שסותרת את עמדת היועצת. יותר מכך, עמדת היועמ"ש הינה כי במדינת ישראל יש לאפשר מצב בו מוכרז על נבצרות של ראש ממשלה מכהן, שלא מסיבות בריאותיות, על ידי פקיד שמעולם לא מונה לכך. מדובר באבסורד גמור ושכרון כוח, שכמותו לא קיים בשום מדינה דמוקרטית. האבסורד שבתגובת היועמ"ש לבית המשפט מבהיר את החשיבות שבקידום הרפורמה המשפטית, והשבת האיזון בין הרשויות".



    0 תגובות